Podpisanie aktu notarialnego
Do podpisywania aktów notarialnych przenoszących własność przystąpimy po wydaniu przez Urząd Miasta Zaświadczeń o Samodzielności Lokali oraz Kartotek Lokali przez KATASTER Nieruchomości.
Mając powyższe dokumenty zaprosimy Państwa do Kancelarii Notarialnej na podpisanie umowy sprzedaży czyli umowy przyrzeczonej.
Triada Dom sp.j. współpracuje z Kancelarią Notarialną Pani Notariusz Benity Sokołowskiej-Pabjan, mieszczącą się przy ul. Krawieckiej 1 lokal 106, I piętro (wejście od strony Galerii Dominikańskiej naprzeciwko wjazdu na parking do Galerii, drugie wejście znajduje się od strony ulicy Krawieckiej – przejściem od ul. Oławskiej).
www.notariusz.wroc.pl
nr tel.: 71 789 43 82 , 71 343 24 34
adres e-mail: kancelaria@notariusz.wroc.pl
Przy umowie muszą się Państwo legitymować aktualnym dowodem osobistym, który nie utracił ważności, a w razie jego braku – aktualnym paszportem, który nie utracił ważności. Jesli zastrzegliście Państwo swój nr PESEL, koniecznie przed wizytą w kancelarii musicie go odstrzec. Po podpisaniu aktu można go oczywiście spowrotem zastrzec.
Na podpisanie aktu notarialnego muszą się stawić wszyscy Nabywcy wymienieni w Umowie Deweloperskiej / Umowie Przedwstępnej. Jeśli którykolwiek z Nabywców nie może się stawić osobiście, może upoważnić notarialnie inną wskazaną przez siebie osobę.
Wszelkie koszty związane z podpisaniem umowy przyrzeczonej pobierane w Kancelarii ponosi Kupujący.
Po podpisaniu Aktu Notarialnego, w którym następuje ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego i jego zakupu, kupujący staje się pełnoprawnym właścicielem oraz członkiem wspólnoty mieszkaniowej. Wiąże się to z prawami jak i obowiązkami, do których należy:
- Zgłoszenie zakupu nieruchomości w Urzędzie Miasta
Zgodnie z Ustawą z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, właściciel nieruchomości będący osobą fizyczną, w ciągu 14 dni od jej nabycia (podpisania aktu notarialnego), ma obowiązek złożyć właściwemu organowi podatkowemu odpowiedni formularz w Urzędzie Miasta, na terenie którego położona jest ta nieruchomość, w celu naliczenia podatku od nieruchomości. - Zameldowanie
Obowiązek meldunkowy dotyczy osób, które zamieszkują pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania (Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych). W celu dokonania formalności związanych z zameldowaniem na pobyt stały w nowym mieszkaniu, należy wymeldować się z dotychczasowego miejsca stałego pobytu. Ponadto, w Biurze Meldunkowym mieszczącym się w Urzędzie Miasta, należy przedłożyć przedwstępną umowę kupna i protokół odbioru mieszkania. - Złożenie wniosku o wydanie NIP 3
Zmiana miejsca zameldowania oraz wymiana dowodu osobistego wymagają zawiadomienia Urzędu Skarbowego o zmianie tych danych. W tym celu należy dokonać zgłoszenia aktualizacyjnego poprzez złożenie w Urzędzie Skarbowym formularza NIP-3. Formularz ten należy dostarczyć w ciągu 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych podatnika. Obowiązek aktualizacji danych wynika z art. 9 ust. 1 o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników